کود پتاس

کود پتاس یکی از مهمترین کودهای مورد استفاده در کشاورزی است. این کود حاوی پتاسیم است که یک عنصر معدنی حیاتی برای رشد و توسعه گیاهان است. در این مقاله، به بررسی خصوصیات، فواید و روش های استفاده از این کود پرداخته خواهد شد.

خصوصیات کود پتاس

پتاس چگال و سفید است و به صورت بلورین در دسترس است. این عنصر معدنی در طبقات سطح زمین وجود دارد و به صورت طبیعی در بسیاری از سنگ ها، خاک ها و سایر منابع آب قابل شناسایی است. پتاس به عنوان چارچوب سلول های گیاهان عمل می کند و نقش مهم در تقویت دفاعات گياهان در برابر شرایط نامساعد محيطي دارد.

فواید کود پتاس

۱- تقويت رشد گياهان: پتاس باعث تقويت رشد گياهان مي شود و به آنها كمك مي كند تا در برابر شرايط نامساعدي محيطي مقاومت كنند.

۲- افزایش عملکرد: استفاده از کود پتاس باعث افزایش عملکرد گیاهان می شود. این کود باعث تقویت سیستم ریشه و بهبود جذب آب و عناصر غذایی توسط گیاهان می شود.

۳- حفظ تعادل آب و الکترولیت: پتاس به عنوان یک الکترولیت در سلول های گیاهان عمل می کند و نقش مهم در حفظ تعادل آب و الکترولیت در سلول های گیاهان دارد.

۴- بهبود کیفیت محصول: استفاده از کود پتاس باعث بهبود کیفیت محصولات کشاورزی، به خصوص در صورت استفاده مناسب این کود، خواهد شد.

انواع کود پتاس

  • پتاسیم کلرید

این ترکیب عموما به شکل رسوبات معدنی وجود دارد و از معادن طبیعی استخراج می شود و به دلیل هزینه پایین و مقدار پتاس بالا، بیشترین استفاده را در بین سایر کود های پتاسیم دارد . بیشتر از ۹۰% پتاس تولیدی در جهان برای مصارف کشاورزی استفاده می شود.

  • کود پتاسیم سولفات

سولفات پتاسیم پس از کلرید پتاسیم، پر مصرف ترین کود پتاسه است. بر خلاف KCl که به صورت طبیعی یافت می شود، این ماده را به ندرت بتوان در طبیعت پیدا کرد.

  • کود پتاسیم نیترات

این ماده قیمت نسبتا بالایی دارد و پرورش دهندگان گیاهان با ارزش هنگامی که قصد استفاده از کودی نیتروژن دار و بدون کلر را داشته باشند، از آن بهره می برند.

  • پتاسیم فسفات

این کود را در مواردی که گیاه به عناصر K و P نیاز داشته باشد، مصرف می کنند. از ویژگی های این ماده می توان به سازگاری آن با انواع کود های نیتروژن دار اشاره کرد، به صورتی که می توان همزمان آن را با انواع کودهای نیتروژنی به خاک و گیاه افزود.

روش های استفاده از کود پتاس

پتاس به عنوان یک عنصر غذایی برای گیاهان، در فرآیندهای مختلف رشد و توسعه آن‌ها نقش دارد. از جمله این فرآیند ها می‌توان به تقویت ساختار سلول‌های گیاه، افزایش تحمل به شرایط نامساعد محیط، بهبود خصوصیات فیزیولوژیک و کمک به تولید محصول با کمترین هزینه اشاره کرد.

۱- استفاده در زمان مناسب

برای به دست آوردن نتایج بهینه، باید در زمان مناسب از کود پتاس استفاده شود. در صورت عدم استفاده در زمان مناسب، باعث شده قابليّت جذب پُتاسیم توسط گیاه کاهش پیدا کند و در نتیجه، اثربخشی کود پتاس نیز کاهش می‌یابد.

برای استفاده بهینه از کود پتاس، باید زمان استفاده آن را با توجه به نوع گیاه و شرایط محیطی مناسب انتخاب کرد.

۲- استفاده در مقادیر مناسب

برای به دست آوردن نتایج بهینه، باید مقدار مناسب از کود پتاس را به گیاهان اعمال کرد. استفاده از مقادیر زيادي از كود پُتاسيم باعث شده تغذيۀ گياۀي بسيار سخت و سخت شود و در نتيجۀ، باعث كمبود ديگر عناصر غذائي در گياه مي‌شود. همچنین، استفاده از مقادیر كم كود پُتاس يك عامل كمك‌كننده در رشد و توسعۀ گياۀان نخيل و خروج آن‌ ها از حالت خوابیدگی است.

پتاسیم به عنوان یکی از سه عنصر اصلی مورد نیاز گیاهان (نیتروژن، پتاسیم و فسفر) شناخته شده است. پتاسیم برای تنظیم فشار اسمزی در سلول‌های گیاهان، رشد ریشه‌ ها، ساقه ‌ها، برگ‌ ها و میوه‌ ها لازم است و در صورت نبود آن، رشد گیاهان کند خواهد شد.

همچنین، پتاسیم برای تولید انواع محصولات کشاورزی مانند گندم، جو، سیب زمینی، چغندر قند و غیره ضروری است.

استفاده از کود پتاس با ترکیب مناسب پتاسیم، به گیاهان امکان می‌دهد که به شکل بهتری از مواد مغذی خاک استفاده کنند و در نتیجه عملکرد بهتری داشته باشند. همچنین، استفاده از کود پتاس می‌تواند به کاهش هزینه‌ های تولید کمک کند، زیرا؛ گیاهان با استفاده از این کود، مواد مغذی خاک را به شکل بهتری استفاده می‌کنند و نیاز به تغذیه بیشتر ندارند.

استفاده از کود پتاس باید با مراعات دقیق مقدار و زمان استفاده صورت گیرد. در صورت استفاده از مقدار زیاد این کود، ممکن است باعث آلودگی خاک و آب شود و در نتیجه بهبود عملکرد گیاهان را نتوان تضمین کرد.

همچنین، استفاده از این کود در زمان‌های نامناسب مانند در دوره رشد پایانی گیاهان، ممکن است باعث ضرر به گیاهان شود.

برای استفاده بهینه از کود پتاس، باید به موارد زیر توجه کرد:

۱. تعیین نیاز گیاهان به پتاسیم: قبل از استفاده از کود پتاس، باید نیاز گیاهان به پتاسیم را تعیین کرد. برای این کار می‌توان از آزمایش خاک و بررسی وضعیت گیاهان استفاده کرد.

۲. تعیین مقدار مناسب کود: بعد از تعیین نیاز گیاهان به پتاسیم، باید مقدار مناسب کود پتاس را تعیین کرد. برای این کار می‌توان از راهنمایی‌های فنی و آزمایشگاه‌های کشاورزی استفاده کرد.

۳. استفاده در زمان مناسب: باید در زمان مناسب از کود پتاس استفاده کرد. به عنوان مثال، استفاده در دوره رشد فعال گیاهان مثل بعد از برداشت، زمان‌هایی است که بهبود عملکرد گیاهان با استفاده از کود پتاس بهترین نتیجه را خواهد داشت.

۴. توجه به شرایط محیطی: باید به شرایط محیطی مانند دما، رطوبت و نور توجه کرد. استفاده از کود پتاس در شرایط نامساعد محیطی ممکن است باعث آلودگی خاک و آب شود و به جای بهبود عملکرد گیاهان، باعث ضرر به آن‌ها شود.

۵. توجه به نوع خاک: باید به نوع خاک توجه کرد. در برخی از خاک‌ها، ممکن است پتاسیم در مقادیر کافی وجود داشته باشد و فقط نیاز به عنصر دیگری باشد. در این صورت، استفاده از کود پتاس ممکن است باعث آلودگی خاک شود.

به طور کلی، استفاده از کود پتاس می‌تواند بهبود عملکرد گیاهان را تضمین کند، اما باید با دقت و مراعات نکات فنی استفاده شود. همچنین، باید به میزان و زمان استفاده از این کود توجه کرد تا به حداکثر بهره‌وری از آن در تولید محصولات کشاورزی دست یافت.

 

مقالات پیشنهادی:

 

محصولات پیشنهادی

بذر فلفل رنگی پاپریکا آرکا بذر ایرانیان کد ARK-191
ساشه جینسینگ سمانیک بسته 25 عددی

کود پتاس بالا گرین پیک مدل NPK 12-12-36 وزن یک کیلوگرم

اعداد ۳۶-۱۲-۱۲ نشان دهنده مقادیر نیتروژن (N)، فسفر(P) و پتاسیم(K) است. یعنی در فرمول این کود ۱۲ درصد نیتروژن، ۱۲ درصد فسفر، ۳۶ درصد پتاسیم وجود دارد. NPK به عنوان مواد مغذی اصلی مورد نیاز هر گیاه برای زنده ماندن در نظر گرفته می ……> ادامه

توضیحات تکمیلی

سایر توضیحات

at_kod-npk-12-12-36-dr-mra

نوع خاک و کود

کود

وزن بسته بندی

۱ کیلوگرم

ویژگی‌های خاک و کود

عملکرد اصلی: گل‌دهی

مناسب برای

تمام گیاهان

مواد تشکیل‌دهنده

نیتروژن، فسفر، پتاسیم و عناصر ریز مغذی ( آهن، روی، منیزیوم، منگنز، بور و …)

برند

گرین پیک

کود پتاس پلنت استار مدل npk00-00-52 وزن ۱۰ کیلوگرم

رشد گیاه و محصولات کشاورزی بستگی زیادی به عنصر پتاسیم، فسفر و ازت دارد. مقدار این عناصر ممکن است به دلایلی چون میزان رس‌های خاک، مقدار ماده آلی و آبشویی برای رشد بهینه گیاهان کافی نباشد. اولین راه‌حل پیشنهادی برای این مشکل، استفاده از ……> ادامه

توضیحات تکمیلی

نوع بسته‌بندی محصول

کیسه

نوع خاک و کود

کود

وزن بسته بندی

۱۰ کیلوگرم

ویژگی‌های خاک و کود

عملکرد اصلی: تغذیه

مناسب برای

درختان مثمر و غیر مثمر ،گلدانهای آپارتمانی،سبزی کاری ، صیفی جات باغچه ها و گلخانه

مواد تشکیل‌دهنده

پتاسیم نیتروژن فسفر

برند

پلنت استار

کود تقویتی پتاس بالا مایع مخصوص گل و گیاهان آپارتمانی هپی پلنت مدل ۳۶-۱۲-۱۲ حجم ۱۲۰ میلی لیتر

کود تقویتی ۳۶-۱۲-۱۲ مایع حاوی تمامی عناصر مورد نیاز برای رشد بیشتر و استفاده حداکثری از ظرفیت ژنتیکی گیاهان است که از مواد اولیه باکیفیت اروپایی تهیه و در گلخانه تست شده است. این محصول توسط تولید کنندگان عمده گل و گیاه و ……> ادامه

توضیحات تکمیلی

سایر توضیحات

at_nhoh-astfadh:-sh-dr-btr

نوع بسته‌بندی محصول

بطری

نوع خاک و کود

مایع

وزن بسته بندی

۰.۱۴ کیلوگرم

ویژگی‌های خاک و کود

لزوم استفاده بصورت محلول

مناسب برای

تمامی گیاهان

مواد تشکیل‌دهنده

عناصر درشت مغذی نیتروژن، پتاسیم، فسفر، منیزیم و گوگرد و عناصر ریز مغذی آهن، روی، منگنز، مس، مولیبدن و بر و هیومیک اسید خالص

برند

متفرقه

کود گلدهی پتاس بالا سبزآفرین مدل npk12-12-36 وزن ۵۰ گرم

کود NPK 12 12 36 فول آپشن سبزآفرین عنصر پتاسیم یکی از عناصر پر مصرف در گیاه می باشد که نقش های مختلفی در گیاه دارد. گیاهان در تمام طول دوره رشد به این عنصر نیاز داشته با این حال بیشترین میزان مصرف ……> ادامه

توضیحات تکمیلی

سایر توضیحات

at_mizan-2-grm–meadl-ik-g

نوع بسته‌بندی محصول

قوطی

نوع خاک و کود

پودر

وزن بسته بندی

۰.۰۵ کیلوگرم

ویژگی‌های خاک و کود

لزوم استفاده بصورت محلول

مناسب برای

همه گیاهان

مواد تشکیل‌دهنده

at_kod-npk-12-12-36-+-tefo

برند

سبز آفرین

کود پتاس بالا دکتر بایو مدل ان پی کا کد ۳۰-۵-۱۵ وزن ۱۰۰ گرم

کود ۱۵-۵-۳۰ دکتر بایو موجب تقویت گیاه، افزایش شادابی انواع گیاهان گوشتی و کاکتوس ها می شود. زمان مصرف برای کاکتوس ها و گیاهان گوشتی، محدودیت ندارد و ماهی ۱ بار میتوان استفاده کرد. ……> ادامه

توضیحات تکمیلی

نوع بسته‌بندی محصول

قوطی

نوع خاک و کود

پودر

وزن بسته بندی

۰.۱۰ کیلوگرم

مناسب برای

گیاهان گوشتی و کاکتوس

برند

دکتر.بایو

کود پتاس بالا مخصوص گلدهی تی تی مدل K-200 وزن ۲۰۰ گرم

توضیحات تکمیلی

نوع بسته‌بندی محصول

پلاستیکی

نوع خاک و کود

پودر

وزن بسته بندی

۰.۲ کیلوگرم

مناسب برای

گلدان‌های آپارتمانی، باغچه‌های خانگی، صیفی جات، سبزی کاری و گل های زینتی

برند

متفرقه

کود آمینوکلات پتاس جنوبگان مدل فورتیکا حجم یک لیتر

توضیحات تکمیلی

سایر توضیحات

at_haoi-%۴۰-ptasim-klat-

نوع خاک و کود

مایع

وزن بسته بندی

۱ کیلوگرم

مناسب برای

محصولات باغی، زراعی، سبزیجات و محصولات گلخانه ای

مواد تشکیل‌دهنده

پتاسیم کلاته Potassium (K2O) chelated 40.0% آمینو اسید Amino Acid 5.0%

برند

متفرقه

کود فسفر پتاس کوئین مدل ایکس گرین حجم یک لیتر

کود کویین pk100 شامل عناصر پتاسیم و فسفر می باشد. عناصر موجود در ترکیبات این کود بسیار بر روی کیفیت محصولات نهایی اثر مثبت می گذارد. با مصرف کود کویین پی کا۱۰۰ برای گیاهان خود می توانید شاهد گل دهی بیشتر بوته ها و ……> ادامه

توضیحات تکمیلی

نوع خاک و کود

مایع

وزن بسته بندی

۱ کیلوگرم

ویژگی‌های خاک و کود

لزوم استفاده بصورت محلول

مناسب برای

تمامی گیاهان

برند

متفرقه

کود کامل پتاس بالا ماکرو مدل NPK 12 12 36 کد A04 وزن ۱۰۰ گرم

این کود حاوی عناصر غذایی ماکرو و میکرو ( ازت، فسفر، پتاسیم و عناصر ریز مغذی) مورد نیاز گیاه بوده و به نحوی فرموله شده که عناصر غذایی مورد نیاز گیاه را به مقدار کافی در اختیار گیاه قرار می دهد. این محصول ……> ادامه

توضیحات تکمیلی

نوع خاک و کود

پودر

وزن بسته بندی

۰.۱۰۰ کیلوگرم

مناسب برای

گل و گیاه خانگی

برند

متفرقه

کود تقویتی پتاس بالای فراگین مدل ۳۶-۱۲-۱۲ وزن ۲۰۰ گرم

کود کامل تقویتی پتاسیم بالای فراگین برای کلیه گیاهان سبز خصوصاً گیاهان آپارتمانی مفید می باشد. بهترین زمان برای مصرف این کود در دوران رشد زایشی و هنگام تشکل گل یا میوه است. علاوه بر وجود نیتروژن، فسفر و پتاسیم در فرمولاسیون این کود از عناصر ……> ادامه

توضیحات تکمیلی

سایر توضیحات

نحوه مصرف: ۲ تا ۳ گرم در ۱ لیتر آب حل نموده و به فاصله ۱۵ روز استفاده گردد.

نوع خاک و کود

پودر

ویژگی‌های خاک و کود

بدون بو

مناسب برای

انواع گیاهان زراعی، باغی، گلخانه ای، زینتی و آپارتمانی

مواد تشکیل‌دهنده

نیتروژن فسفر پتاسیم آهن روی روی آمینو اسید

برند

فراگین

کود ازت پتاس بالا و ریز مغذی اولیگرین مدل ۴۰-۵-۱۳ وزن ۱ کیلوگرم

توضیحات تکمیلی

نوع خاک و کود

کود

وزن بسته بندی

۱ کیلوگرم

ویژگی‌های خاک و کود

تهیه شده از مواد شیمیایی

مناسب برای

کلیه گیاهان

مواد تشکیل‌دهنده

ازت ۱۳% فسفر ۵% پتاس ۴۰% ریز مغذی

برند

متفرقه

کود پتاس بالا نوتری تک مدل کا ۶۰ حجم ۱ لیتر

نوتریتک کا ۶۰ ” حاوی درصد بالایی از پتاسیم محلول بوده که برای تامین و رفع سریع کمبود پتاسیم طراحی شده است; همچنین پی اچ اسیدی محصول و وجود اسیدآمینه آزاد قابلیت جذب پتاسیم را بطور قابل توجهی افزایش می دهد. بعلاوه این محصول ……> ادامه

توضیحات تکمیلی

سایر توضیحات

at_ba-tojh-bh-niaz-balai-g

حجم کالا

۱ لیتر

نوع خاک و کود

کود

ویژگی‌های خاک و کود

عملکرد اصلی: تغذیه

مواد تشکیل‌دهنده

پتاسیم ۶۰ درصد اسید آمینه ۵ درصد

برند

متفرقه

کود مدل پتاس بسته ۲۰۰ گرمی

کودی پودری با درصد بالای پتاسیم ۳۶% می باشد و دارای انواع میکروالمنتهایی مثل آهن، روی، منیزیم، انواع آمینواسید، بر و مس می باشد. این محصول در زمان رشد زایشی به صورت محلول پاشی یا آبیاری مورد استفاده می گیرد که قابلیت جذب سریع ……> ادامه

توضیحات تکمیلی

نوع بسته‌بندی محصول

پلاستیکی

نوع خاک و کود

پودر

وزن بسته بندی

۰.۲ کیلوگرم

ویژگی‌های خاک و کود

لزوم استفاده بصورت محلول

مناسب برای

گلدان‌های آپارتمانی، باغچه‌های خانگی، صیفی جات، سبزی کاری و گل های زینتی

برند

متفرقه

کود سولو­پتاس ادن مدل S0LU وزن ۱۰ کیلوگرم

کود سولو­پتاس یا سولفات پتاسیم ، یکی از پرکاربردترین و بی­ ضررترین مواد غیر آلی می­ باشد که برای رشد و نمو بهتر هر گیاه و درختی لازم و ضروری است. کود سولو­پتاس یک منبع بسیار عالی برای تأمین پتاسیم و گوگرد مورد ……> ادامه

توضیحات تکمیلی

سایر توضیحات

at_mhm­-trin-tamin-­knnd

نوع بسته‌بندی محصول

کیسه

نوع خاک و کود

پودر

وزن بسته بندی

۱۰ کیلوگرم

مناسب برای

مناسب برای تمامی گیاهان

مواد تشکیل‌دهنده

پتاسیم ۵۱ گوگرد ۱۸

برند

ادن

کود مایع پتاس بالا داتیس مدل فورنوترینت حجم ۵ لیتر

کود ویژه پتاس بالا Datis 4nutrient HIGH POTASSIUM استفاده از کود ویژه پتاس بالا بعد از مرحله تغییر شکل تخم به میوه تا پایان زراعت توصیه می شود. در متابولیسم شیره گیاهی، عنصرپتاسیم موجود نقش اساسی را در انتقال مواد قندی بر عهده دارد. پتاس ……> ادامه

توضیحات تکمیلی

نوع خاک و کود

مایع

وزن بسته بندی

۵.۵ کیلوگرم

ویژگی‌های خاک و کود

عملکرد اصلی: گل‌دهی

برند

متفرقه

کود کامل پتاس بالا مناسب برای گلدهی فراگین مدل ۵۰-۳-۳ وزن ۲۵ گرم

کود کامل پتاسیم بالای فراگین برای کلیه گیاهان سبز خصوصاً گندم، ذرت، جو، برنج، پنبه، کلزا، چغندر قند، نیشکر، سیب زمینی، سویا، لوبیا، نخود، باقلا، بادام زمینی، آفتابگردان، خیار، گوجه فرنگی، سیفی، سبزیجات،موز، انار، انجیر، انگور، مرکبات، کیوی، سیب، گلابی، هلو، زردآلو، گیلاس، بادام، ……> ادامه

توضیحات تکمیلی

سایر توضیحات

نحوه مصرف: ۲ تا ۳ گرم در ۱ لیتر آب حل نموده و به فاصله ۱۵ روز استفاده گردد.

نوع خاک و کود

کود

ویژگی‌های خاک و کود

عملکرد اصلی: گل‌دهی

مناسب برای

انواع گیاهان زراعی، باغی، گلخانه ای، زینتی و آپارتمانی

مواد تشکیل‌دهنده

نیتروژن فسفر پتاسیم آهن روی روی آمینو اسید

برند

فراگین

کود پتاس بالا سبز آرین مدل K60 وزن یک کیلوگرم

کود پتاس بالا NPK K60 جوشان سبز آرین با تکنولوژی جدید،این کود بدون نیاز به هم زدن در زمان حل شدن به صورت جوشان عکس العمل نشان می دهد.کود جوشان نانو کا ۶۰ باعث رشد سریع قسمت های هوایی و افزایش سبزینگی ، ……> ادامه

توضیحات تکمیلی

سایر توضیحات

at_mzaia:-hlalit-srie-o-as

نوع خاک و کود

کود

وزن بسته بندی

۱ کیلوگرم

ویژگی‌های خاک و کود

عملکرد اصلی: تغذیه

مناسب برای

تمامی محصولات کشاورزی

مواد تشکیل‌دهنده

پتاسیم محلول در آب۶۰%

برند

متفرقه

کود مایع پتاس فراگین مدل Potass حجم ۱ لیتر

كود مايع پتاس فراگين حاوي ۲۰% پتاس محلول با قابليت جذب بالا توسط اندام سبز گياه در درختان، گياهان زراعي و گلخانه اي می باشد. پتاسيم عامل تسهيل در انتقال مواد غذايي و آهن، از يک قسمت به قسمت ديگر گياه مي‌باشد. پتاس باعث بهبود ……> ادامه

توضیحات تکمیلی

سایر توضیحات

نحوه مصرف: ۱ لیتر در ۲۰۰ لیتر آب بصورت محلولپاشي و ۱۰ تا ۱۲ ليتر در هکتار همراه آبياري

نوع خاک و کود

مایع

ویژگی‌های خاک و کود

عملکرد اصلی: تغذیه

مناسب برای

انواع گیاهان زراعی، باغی، گلخانه ای، زینتی و آپارتمانی

برند

فراگین

کود مخصوص گلدهی پتاس بالا فصل سبز مدل NPK-12-12-36 وزن ۲۰۰ گرم

کود کامل حاوی ۱۲% نیتروژن ،۱۲% فسفر به فرم P2O5 و ۳۶% پتاسیم به فرم K2O و همچنین مقادیر خاص از عناصر کم مصرف و اسید آمینه کاملا محلول در آب می باشد. این کود به منظور افزایش گلدهی گیاهان تهیه شده و برای ……> ادامه

توضیحات تکمیلی

سایر توضیحات

افزایش گلدهی تمامی گیاهان تقویت کامل گیاه انحلال کامل و راحت درآب تهیه شده از مواد اولیه مرغوب

نوع بسته‌بندی محصول

فویل آلمینیومی

نوع خاک و کود

پودر

وزن بسته بندی

۰.۲ کیلوگرم

ویژگی‌های خاک و کود

استریل شده

مناسب برای

همه گیاهان

مواد تشکیل‌دهنده

ازت فسفر پتاسیم آهن روی منگنز

برند

فصل سبز

کود گلدهی پتاس بالا هپی پلنت مدل ۳۶-۱۲-۱۲ وزن ۲۵ گرم

کود کامل هپی پلنت با فرمول ۳۶-۱۲-۱۲(پتاس بالا) همراه با عناصر ریز مغذی و آمینو اسید در بسته بندی های کوچک اقتصادی برای استفاده در گیاهان آپارتمانی تولید شده است. این کود از بهترین برند های اروپایی بسته بندی شده و کاملا محلول در ……> ادامه

توضیحات تکمیلی

نوع بسته‌بندی محصول

فویل

نوع خاک و کود

پودر

وزن بسته بندی

۰.۰۲۵ کیلوگرم

مناسب برای

گلدهی و تقویت عمومی همه گیاهان

برند

متفرقه

کود پتاس بالا رازک شیمی مدل ۳۶ ۱۲ ۱۲ وزن ۵۰ گرم

کود سه بیست رازک شیمی مدل ۳۶ ۱۲ ۱۲ حاوی ۱۲ درصد نیتروژن، ۱۲ درصد فسفر و ۳ درصد پتاسیم می باشد. این کود دارای عناصر ریز مغذی آهن منگنر و منیزیوم نیز می باشد. این محصول باعث شادابی گیاه مخصوصا گیاهان گلدار و ……> ادامه

توضیحات تکمیلی

سایر توضیحات

at_nhoh-msrf:-sh-grm-meadl

نوع بسته‌بندی محصول

زیپ کیپ در داخل کاور

نوع خاک و کود

کود

وزن بسته بندی

۰.۰۵ کیلوگرم

ویژگی‌های خاک و کود

لزوم استفاده بصورت محلول

مناسب برای

تمامی گیاهان

برند

متفرقه

کود پودری پتاس ولگرو مدل ماسو وزن ۱ کیلوگرم

کود ولگرو پتاس ۵۲% ماسو به عنوان منبع پتاسیم و گوگرد مورد استفاده قرار می گیرد. عنصر پتاسیم سرعت انتقال کربوهیدرات ها آمینو اسید ها و سایر ریزمغذی‌ها را در ساقه ها و برگ های گیاه افزایش خواهد داد و بدین ترتیب زمان رسیدن ……> ادامه

توضیحات تکمیلی

سایر توضیحات

at_afzaish-ghnd-dr-giahan-

نوع خاک و کود

پودر

وزن بسته بندی

۱ کیلوگرم

ویژگی‌های خاک و کود

عملکرد اصلی: تغذیه

مواد تشکیل‌دهنده

ترکیبات : نیتروژن کل (N) 5 % فسفر (P) 5 % پتاسیم (K) 41 % آهن (Fe) 0.13 % روی (Zn) 0.06 % منگنز (Mn) 0.05 % بور (B) 0.02 % مولیبدن (Mo) 0.005 %

برند

متفرقه

کود پتاس تی تی بسته ۳۰ گرمی

کودی پودری با درصد بالای پتاسیم ۳۶% می باشد و دارای انواع میکروالمنتهایی مثل آهن، روی، منیزیم، انواع آمینواسید، بر و مس می باشد. این محصول در زمان رشد زایشی به صورت محلول پاشی یا آبیاری مورد استفاده می گیرد که قابلیت جذب سریع ……> ادامه

توضیحات تکمیلی

نوع بسته‌بندی محصول

پلاستیکی

نوع خاک و کود

پودر

وزن بسته بندی

۰.۰۳ کیلوگرم

ویژگی‌های خاک و کود

لزوم استفاده بصورت محلول

مناسب برای

گلدان‌های آپارتمانی، باغچه‌های خانگی، صیفی جات، سبزی کاری و گل های زینتی

برند

متفرقه

کود تقویتی پتاس بالای فراگین مدل ۳۶-۱۲-۱۲ وزن ۵۰۰ گرم

کود کامل تقویتی پتاسیم بالای فراگین برای کلیه گیاهان سبز خصوصاً گیاهان آپارتمانی مفید می باشد. بهترین زمان برای مصرف این کود در دوران رشد زایشی و هنگام تشکل گل یا میوه است. علاوه بر وجود نیتروژن، فسفر و پتاسیم در فرمولاسیون این کود از عناصر ……> ادامه

توضیحات تکمیلی

سایر توضیحات

نحوه مصرف: ۲ تا ۳ گرم در ۱ لیتر آب حل نموده و به فاصله ۱۵ روز استفاده گردد.

نوع خاک و کود

پودر

ویژگی‌های خاک و کود

بدون بو

مناسب برای

انواع گیاهان زراعی، باغی، گلخانه ای، زینتی و آپارتمانی

مواد تشکیل‌دهنده

نیتروژن فسفر پتاسیم آهن روی روی آمینو اسید

برند

فراگین

کود ان پ کا ۱۲-۱۲-۳۶ زیگلر مدل پتاس بالا وزن ۱۵ کیلوگرم

فرمول ۱۲۱۲۳۶ زیگلر بعد از کود ۲۰۲۰۲۰ دیگر محصول پرفروش زیگلر در ایران است. این فرمول مناسب برای همه ی محصولات کشاورزی و باغبانی است و می توان از آن در فصول نزدیک برداشت و پس از دوره رشد جهت افزایش کیفیت و ……> ادامه

توضیحات تکمیلی

سایر توضیحات

at_bh-tor-kli-ptasim-msئo

نوع بسته‌بندی محصول

کیسه

نوع خاک و کود

کود

وزن بسته بندی

۱.۵ کیلوگرم

ویژگی‌های خاک و کود

عملکرد اصلی: گل‌دهی

مناسب برای

افزایش رشد گیاهان باغی و زراعی افزایش تحمل گیاه در برابر انواع تنش های محیطی

برند

زیگلر

کود کامل پتاس بالای رشد زایشی هوم تاک مدل ۵۰-۰-۰ وزن ۲۵ گرم

کود ماکرو ارگانيک هوم تاک ۵۰ با ۵۰% پتاس و عناصر ميکرو و ۱۰% مواد ارگانيک، مناسب براي مصرف در دوران رشد زايشي و هنگام تشکل ميوه، محلول در آب، قابل استفاده محلول پاشي برگي و در آب آبياري، قابل مصرف در كليه محصولات ……> ادامه

توضیحات تکمیلی

سایر توضیحات

طریقه مصرف: ۲ تا ۳ گرم در یک لیتر آب حل شود و به فاصله دو هفته یکبار تکرار گردد

نوع خاک و کود

کود

ویژگی‌های خاک و کود

عملکرد اصلی: گل‌دهی

مناسب برای

انواع گیاهان زراعی، باغی، گلخانه ای، زینتی و آپارتمانی

مواد تشکیل‌دهنده

پتاسیم منیزیم سولفور مواد ارگانیک آهن روی بور هیومیک اسید فالویک اسید

برند

هوم تاک

کود سولفات پتاسیم کیمیا کویر مدل سولو پتاس وزن ۱۰ کیلوگرم

بدلیل دارا بودن سولفات در کود سولوپتاس باعث افزایش میزان روغن در دانه های روغنی و همچنین در خشکبار میشود و کیفیت و عطر محصول را بهبود میبخشد و در خاک های شور میتواند با استفاده از کاهش میزان شوری کاهش PH خاک ……> ادامه

توضیحات تکمیلی

نوع خاک و کود

پودر

ویژگی‌های خاک و کود

عملکرد اصلی: تغذیه

مناسب برای

گیاهان

مواد تشکیل‌دهنده

پتاسیم: حداقل ۵۰ درصد سولفات: حداقل ۱۷.۵ درصد کلر: حداکثر ۵. (نیم) درصد

برند

متفرقه

کود کامل پتاس بالا گل و گیاه خانگی مدل A49 حجم ۱۲۰ میلی لیتر

کود مایع کامل و تقویت کننده مرکب پتاس بالا گل و گیاه خانگی محلول کودی شامل تمامی عناصر مورد نیاز گیاه است که شامل عناصر ضروری ازت، فسفر و پتاسیم و همچنین عناصر ریز مغذی آهن، مس، روی، منگنر و بور می باشد. این ……> ادامه

توضیحات تکمیلی

سایر توضیحات

at_brai-astfadh-bh-sort-ms

نوع خاک و کود

مایع

وزن بسته بندی

۰.۱۲۰ کیلوگرم

ویژگی‌های خاک و کود

عملکرد اصلی: گل‌دهی

مناسب برای

مناسب برای افزایش رشد رویشی، زایشی و گلدهی انواع گیاهان

مواد تشکیل‌دهنده

نیترات کلسیم و منیزیم، منوآمونیوم فسفات، نیترات پتاسیم، کلات های آهن، مس، روی، منگنز، مولیبدن و بور

برند

متفرقه

کود ان پی کا سه بیست و فسفر بالا و پتاس بالا کد ۰۱ حجم ۱۲۰ میلی لیتر بسته سه عددی

این محصول توسط کارشناسان حوزه شیمی و تغذیه گیاه و با استفاده از دانش روز برای گیاهان خانگی و به طور اختصاصی فرموله شده؛ این محصول غلظت و فرمولاسیون بهینه ای دارد نسبت عناصر به شیوه ای مطلوب فرموله شده است. همراه محصول، دستورالعمل ……> ادامه

توضیحات تکمیلی

سایر توضیحات

at_ain-mhsol-bh-sorti-frmo

نوع خاک و کود

مایع

وزن بسته بندی

۰.۳۶ کیلوگرم

ویژگی‌های خاک و کود

عملکرد اصلی: گل‌دهی

مناسب برای

مناسب برای تکمیل زنجیره غذایی گیاه وبهبود رشد رویشی، زایشی و ریشه زایی مناسب جهت افزایش مقاومت گیاه به تنش رطوبتی مناسب برای افزایش مقاومت گیاه در برابر بیماری ها

مواد تشکیل‌دهنده

سولفات آمونیوم، منوآمونیوم فسفات، نیترات پتاسیم، سولفات آهن، سولفات مس، سولفات روی، سولفات منگنز، مولیبدات

برند

متفرقه

کود مایع پتاس بالا مدل NPK 12 12 36 حجم ۱۲۰ میلی لیتر بسته دو عددی

محصول مورد نظر یک محلول کودی شامل ۸ عنصر ضروری و مورد نیاز گیاه است. محصول مورد نظر شامل عناصر ضروری ازت، فسفر و پتاسیم و همچنین عناصر ریز مغذی آهن، مس، روی، منگنر و مولیبدن میباشد. علاوه بر تامین عناصر غذایی ……> ادامه

توضیحات تکمیلی

سایر توضیحات

at_mhsol-mord-nzr-shaml8-e

نوع خاک و کود

مایع

وزن بسته بندی

۰.۲۴ کیلوگرم

ویژگی‌های خاک و کود

عملکرد اصلی: گل‌دهی

مناسب برای

مناسب برای بهبود رشد رویشی و زایشی مناسب جهت افزایش مقاومت گیاه به تنش رطوبتی مناسب برای افزایش مقاومت گیاه در برابر بیماری ها

مواد تشکیل‌دهنده

نیترات آمونیوم، منوآمونیوم فسفات، سولفات پتاسیم، کلات آهن، سولفات مس، سولفات روی، سولفات منگنز، اسید بوریک

برند

متفرقه