رشد سانسوریا

مهمترین دلایل اینکه چرا سانسوریا رشد نمیکند کمبود نور یا آب است. آسیب ناشی از آبیاری بیش از حد ، آفات یا بیماری همچنین می تواند از رشد گیاه مار شما جلوگیری کند. گیاه خود را با دقت از نظر نشانه های استرس بررسی کنید ، روشنایی را افزایش دهید و هر چند روز یکبار آب مورد نیاز گیاه را کنترل کنید.

گلخانه در خانه

علاقه مندان به باغبانی معمولاً به دنبال ساخت گلخانه برای گیاهان خود هستند ، بنابراین این یک پروژه معمول است. حتی اگر به نظر می رسد یک پروژه عظیم است ، ساخت یک گلخانه حیاط خلوت کاملاً ساده است. اگر تازه وارد هستید ، در اینجا راهنمای شما برای ساختن گلخانه با موفقیت وجود دارد. تعدادی از موارد وجود دارد که باید قبل از فرو رفتن در مرحله ساختمان آنها را در نظر بگیرید. بیایید به طور سیستماتیک به آنجا برویم.

مشکلات بگونیا

آبیاری بیش از حد و کم آبی بیشترین علت پژمردگی بگونیا است. بگونیا پس از خشک شدن خاک به سرعت پژمرده می شود ، اما آب یاری بیش از حد نیز می تواند منجر به پژمردگی چشمگیر ناشی از پوسیدگی ریشه شود. استرس دما ، شوک پیوند ، آفات و بیماری نیز می تواند باعث افتادگی شود.

آموزش ساخت تراریوم

تراریوم یا باغ شیشه ای معمولاً یک ظرف شیشه ای مهر و موم شده حاوی خاک و گیاه است و می توان آن را برای نگهداری باز کرد تا به گیاهان داخل آن دسترسی پیدا کرد. با این وجود تراریوم می تواند به جای مهر و موم شدن در فضای باز نیز باشد. تراریوم اغلب به عنوان وسایل تزئینی یا زینتی نگهداری می شود. تراریای بسته یک محیط منحصر به فرد برای رشد گیاه ایجاد می کند ، زیرا دیواره های شفاف باعث می شود هم گرما و هم نور به تراریوم وارد شود.

شرایط نگهداری گیاهان آپارتمانی

ما لیستی از گیاهان خاص و بسیار مقاوم را برای ساکنین آپارتمان تهیه کرده ایم. گیاهانی که به مراقبت و توجه کمتری نیاز دارند.این گیاهان با دقت بسیار انتخاب شده اند و پیشنهادی برای آپارتمانهای کم نور هستند. مناسب برای آن دسته از پرورش دهندگان،که با توجه به داشتن علاقه به گل و گیاه ،وقت و حوصله ای برای صرف مراقبت از گیاهان ندارند و به گیاهانی احتیاج دارند که در شرایط کم نور زنده بمانند.

? سنگریزه رنگی قشنگه اما…

در ریشه‌ها نیز عمل تنفس با استفاده از هوای موجود بین ذرات خاک انجام می‌شود و چنانچه برای مدت طولانی فضاهای موجود بین ذرات خاک از آب پر شود، بسیاری از گیاهان دچار خفگی ریشه شده و آثار آن پس از مدتی در بخش هوایی ظاهر می‌شود. از جمله این آثار بی رنگ شدن شاخه و برگهای نورسته ، ریزش اندامهای تولید مثلی و توقف در شد گیاه است. در عده‌ای از گیاهان مردابی انشعاباتی از ریشه به خارج از آب در آمده تشکیل اندامهای تنفسی به نام شش ریشه‌ها را می‌دهند که برای تبادل هوا کمک موثری به شمار می‌آیند.⁣

ویدئو آموزشی غبارپاشی

تموم کنیم داستان غبارپاشی رو کامل متوجه میشی با دیدن پست کدوم راهه کدوم بیراهه!?‍♂️ رطوبت برای گیاهای پهن برگ مثل دیفن و کروتون و فیکوس و… از نون شب واجب تره? رطوبت محیط رو فراموش نکنید اکثر نوک سوزیا و خشک شدن و عدم رشد گیاهان بخاطر نبود رطوبت مناسبه!?